Hlavní obrázek pro článek Kde inzerovat prodej nemovitosti?
Datum vložení článku Kde inzerovat prodej nemovitosti? 10. 9. 2020

Kde inzerovat prodej nemovitosti?

Kde inzerovat prodej nemovitosti?

Rozhodli jste se prodat nemovitost? Řešíte, jak ji správně inzerovat, aby se prodala co nejvýhodněji? Jak by měl vypadat dokonalý prodejní inzerát a na co byste neměli rozhodně zapomenout? To vše se dozvíte na blogu Nezávislého realitního portálu.

Jak ideálně inzerovat nemovitost?

Nejčastějším prostorem pro inzerci nemovitosti je bezesporu internet. Podle výzkumu zpracovaného agenturou STEM/MARK se až 67 % Čechů na internetu věnuje vyhledání informací. Právě na internetu je nejvyšší pravděpodobnost, že se vám podaří najít pro vaši nemovitost ideálního kupce. Publikování prodeje nemovitosti online však samo o sobě nestačí, je důležité dodržovat několik základních principů.

Na co si dát pozor při vkládání inzerátu?

Upřednostňujte kvalitu před kvantitou. Inzerovat nemovitost na stovkách serverů a desítkách tištěných médií zkrátka nemá smysl. Vyberte si pouze takové platformy, na nichž oslovíte vaši cílovou skupinu. Ideální cestou je svěřit prodej nemovitosti do rukou odborníků s realitní praxí, kteří vám s inzercí nemovitosti pomohou a přesně definují jednotlivé servery, kde se nemovitost vyplatí publikovat.

Jak má vypadat realitní inzerát?

Inzerát by měl být působivý a uvádět pravdivé informace. Zapomeňte na sáhodlouhé slohy a vypíchněte nejdůležitější informace, které přesvědčí potenciálního kupce, že vaše nemovitost je tou nejlepší volbou. Nezapomeňte na hezké fotografie, protože právě ty prodávají.

Obsah kvalitního inzerátu

Popište pozitiva a výhody, které by zaujaly i vás a začetli byste se dál.

  • Název inzerátu (Slunný byt 3+1 v Královských Vinohradech na Praze 2)
  • Dispozice nemovitosti (1+0, 2+kk, 3+1, 1+kk apod.) a podlahová výměra nemovitosti (v m2)
  • Podlaží, výtah, parkování, připojení k internetu (ano/ne)
  • Příslušenství nemovitosti (balkon, terasa, lodžie, atrium, sklep, garáž, zahrada)
  • Typ vlastnictví (osobní nebo družstevní) a typ stavby (panel, cihla, novostavba)
  • Průchodnost pokojů, vybavení, celkový stav bytu a domu
  • Adresa, stručný popis lokality a vybavenost okolí
  • TOP výhody, skvělé fotografie, rozumná cena
  • Termín a kontaktní údaje

Průměrná doba prodeje nemovitosti

Určitě vás bude zajímat, za jak dlouho se vaše nemovitost prodá. Pokud svoji nemovitost prezentujete správně a na ideálních inzertních serverech či v ostatních médiích, je průměrná doba prodeje bytu jeden až šest měsíců, zatímco domy se mohou prodávat až devět měsíců. Komerční prostory do šesti měsíců a nejdéle se prodávají hotely, penziony i pozemky, a to do dvanácti měsíců.

Pečlivě zpracovaná inzerce nemovitosti je vaší reklamou a mnohdy může zvednout i cenu nemovitosti, a tím pokrýt náklady s inzercí. Inzerci nemovitosti nepodceňujte a svěřte ji nejlépe zkušeným odborníkům realitního trhu.

Autor článku
Autor článku Kde inzerovat prodej nemovitosti? - makléř Redakce NRportal.cz, větší profilovka
Redakce NRportal.cz
Redakce Profil autora